Εσωτερικός Κανονισμός - ΟΑΣΠ

                                

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΜΑΚΡΥ ΓΙΑΛΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2023-2024

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

6/θέσιο Δημοτικό Σχολείο Μακρύ Γιαλού

Διεύθυνση Πρωτ/θμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου

Κωδικός Σχολείου (Υ.ΠAI.Θ.Α)

9320098

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου (διεύθυνση)

Μακρύ Γιαλός Τ.Κ 72055

Τηλέφωνο        28430-51475          2842305014

e-mail : mail@dim-mak-gialou.las.sch.gr

Ιστοσελίδα : dimotikosxoleiomakrigialou.webnode.gr


Διευθυντής Σχολικής Μονάδας

Μακρυγιάννης Βασίλειος


Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων Κηδεμόνων

Στάθη Ευαγγελία


Εκπαιδευτική Ενότητα που ανήκει το σχολείο : 2η περιφέρεια Λασιθίου


Σύμβουλος επιστημονικής και παιδαγωγικής υποστήριξης

Ρηνάκη Αικατερίνη

Sympelas-2@dipe.las.sch.gr

2841340501

τηλ. Επικ. 6937655582


Εισαγωγή

Η Σχολική Μονάδα του ΔΣ Μακρύ Γιαλού ακολουθεί τους Στόχους και το όραμα του Δημόσιου Συστήματος Παιδείας, όπως αυτό αποτυπώνεται, και εναρμονίζεται με τις Παιδαγωγικές Διατάξεις και Εκπαιδευτικά Προγράμματα υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α).

Το Υπουργείο Παιδείας, είναι το κατεξοχήν αρμόδιο για την εύρυθμη λειτουργία του συνόλου των σχολικών μονάδων της χώρας, που ανήκουν στο Δημόσιο Σύστημα Παιδείας και οφείλει να παρέχει την υποστήριξη, σε εκπαιδευτικά αναλυτικά προγράμματα, συγγράμματα, έμψυχο δυναμικό και υλικοτεχνική υποδομή ώστε η εκάστοτε Σχολική Μονάδα να είναι σε θέση να επιτελέσει το τόσο σημαντικό έργο της, την εκπαίδευση των παιδιών με αρτιότητα.

  • Με προϋπόθεση τα παραπάνω, ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς).

-Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

-Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, τον πρόεδρο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και τον εκπρόσωπο της Σχολικής επιτροπής του Δήμου Ιεράπετρας.

-Έχει εγκριθεί από τη Σύμβουλο κα Ρηνάκη Αικατερίνη που έχει την επιστημονική και παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας καθώς και από τον Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λασιθίου κο Μαμάκη Γεώργιο.

-Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους

αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου.

-Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών , του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, και των γονέων.

-Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις του αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.


Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας του Δημοτικού Σχολείου Μακρύ Γιαλού

Η Φιλοσοφία του Σχολείου

  • Η οργάνωση της σχολικής ζωής
  • το κλίμα μέσα και έξω από την τάξη
  • η επικοινωνία ανάμεσα στα μέλη της σχολικής κοινότητας
  • η δομή και η λειτουργία της ομάδας στην τάξη και στο σχολείο διαμορφώνουν το πλαίσιο μέσα στο οποίο έχει ανάγκη να ενταχθεί ο μαθητής.

-Η προέλευση ,κοινωνική ή οικονομική ή φυσική και ιδιαιτερότητες με φυλετικό, θρησκευτικό, γλωσσικό ή άλλο χαρακτήρα, μέσα στο σχολείο και στις μεταξύ των μελών του σχέσεις δεν πρέπει να αποτελούν στοιχεία διάκρισης.

-Η ποιότητα των στοιχείων της ενδοσχολικής ζωής επιδρά και επηρεάζει την ποιότητα των στοιχείων της προσωπικότητας του μαθητή. Επίσης αντίστροφα η δική του δραστηριότητα επηρεάζει την ποιότητα της σχολικής ζωής, εφόσον ανάμεσα στον μαθητή και το σχολείο υπάρχει δυναμική σχέση αλληλεπίδρασης. Ευνοϊκό λοιπόν περιβάλλον σχολικής ζωής μέσα στο οποίο ο μαθητής ζει, δραστηριοποιείται και αναπτύσσεται , θα λειτουργήσει πολύ θετικά.

- Το σχολείο πρέπει να θεωρεί τη συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες ως υποχρέωσή τους. Θεωρείται ακόμη καλύτερο να είναι οι συνθήκες τέτοιες, ώστε ο μαθητής να χαίρεται, να επιδιώκει και να θεωρεί τη συμμετοχή του ευγενή φιλοδοξία.

- Μεγάλη σημασία στη σχολική ζωή των μαθητών έχουν ο δημοκρατικός διάλογος και οι κανόνες του. Η αναγνώριση των ρόλων, η δυνατότητα εναλλαγής με σεβασμό και χωρίς εντάσεις είναι βασικός στόχος της σχολικής αγωγής. Η δημοκρατία και η δημοκρατική συμπεριφορά είναι αρετές που εμπεριέχονται ως στοιχεία στην κοινωνικοποίηση, αποστολή του σχολείου.

-Το σχολικό βιβλίο παρέχεται δωρεάν για χρήση των μαθητών. Η κακή χρήση, η κακοποίηση, το κάψιμο, η έλλειψη δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθεί, πέρα από την οικονομική διάσταση, έχουν ως μεγαλύτερη αρνητική συνέπεια τον ευτελισμό της έννοιας του βιβλίου.


Βασικές αρχές και στόχοι του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα

αποτελούν αξίες ζωής, όπως ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η ενσυναίσθηση ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, , η δημιουργικότητα, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας και με τη παροχή του απαραίτητου εξοπλισμού και έμψυχου δυναμικού από το κράτος επιδιώκεται:

Η δημιουργία ενός υποστηρικτικού πλαισίου για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Η καλλιέργεια κατάλληλου κλίματος για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Η προστασία της σωματικής και ψυχικής υγείας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

Η διαμόρφωση αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.


Κανονισμοί σε σχέση με τους Γονείς

  • Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς 2023- 2024 καλωσορίζουμε τους μαθητές στο σχολείο. Ευχόμαστε θερμά, σε όλους υγεία και στους μαθητές μας δημιουργικό ενδιαφέρον στις καθημερινές σχολικές δραστηριότητές τους.
  • Το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν, χαίρονται αλλά αντιμετωπίζουν και δυσκολίες. Οι κανόνες έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις, ώστε η πρόοδος των μαθητών να πραγματοποιείται αποτελεσματικότερα.
  • Το σχολείο θα πρέπει να λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στη σχολική κοινότητα είναι όχι μόνο η πρόοδος των μαθητών, αλλά κι η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία κι η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγείας κ.α.
  • Οι γονείς εγγράφουν τον μαθητή στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με τον Διευθυντή και με τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με το μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο.
  • Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ο πρώτος που πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο Γονέας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.
  • Για τη συμμετοχή του μαθητή σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του γονέα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία.
  • Ο Γονέας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τον μαθητή και οφείλει να προσέρχεται στις συναντήσεις που ορίζει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός της τάξης. Επίσης οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο.
  • Οι γονείς μπορούν και πρέπει να ενημερώνονται τακτικά για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους από τον δάσκαλο της τάξης. Εκείνος ορίζει ημερομηνία κι ώρα τακτικής συνάντησης κι επικοινωνίας. Θα πρέπει να γνωστοποιούνται έγκαιρα από όλους τους εκπαιδευτικούς οι ημέρες και ώρες των προγραμματισμένων μηνιαίων συναντήσεων γονέων-εκπαιδευτικών. Προτείνεται να γίνονται συχνότερες συναντήσεις στη διάρκεια κάθε τριμήνου.
  • Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ανακοινώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές (ή αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων της κεντρικής εισόδου) κι ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του σχολείου.
  • Οφείλουν ακόμη να γνωστοποιούν στον δάσκαλο της τάξης και στον διευθυντή κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή.
  • Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί άλλο παιδί εκτός της οικογένειάς του στο χώρο του σχολείου. Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώστε τον δάσκαλο της τάξης και τον διευθυντή οι οποίοι και θα διευθετήσουν το θέμα.
  • Γενικότερα κανένας ενήλικος δεν έχει δικαίωμα να βρίσκεται στο κτήριο ή στο προαύλιο του σχολείου χωρίς να έχει πάρει άδεια (με εξαίρεση την περίπτωση επείγουσας πρωινής ενημέρωσης εκπαιδευτικού από γονέα για έκτακτο θέμα).
  • Σε περίπτωση απουσίας μαθητή είναι καλό να ενημερώνεται έγκαιρα το σχολείο, όπως επίσης και το σχολείο επικοινωνεί με την οικογένεια ιδιαίτερα σε περίπτωση μακρόχρονης ή επαναλαμβανόμενης απουσίας.
  • Το τηλέφωνο του σχολείου είναι στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ενημέρωση.
  • Παρακαλούμε βεβαιωθείτε ότι το σχολείο έχει τους σωστούς τηλεφωνικούς αριθμούς επικοινωνίας (Αν για κάποιο λόγο αλλάξετε αριθμό τηλεφώνου γνωστοποιήστε το άμεσα στο Σχολείο) .
  • Σε περίπτωση που κάποιος από τους γονείς του μαθητή δεν έχει την κηδεμονία του πρέπει να ενημερωθεί άμεσα το σχολείο.
  • Οφείλουμε όλοι να δημιουργήσουμε καλό κλίμα συνεργασίας σχολείου – οικογένειας.

Οι Γονείς οφείλουν να προσέρχονται στο Σχολείο στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Μια φορά τον μήνα για να ενημερώνονται για την πρόοδο και τη διαγωγή των μαθητών.
  • Στο τέλος κάθε τριμήνου για τη βαθμολογία.
  • Όσες φορές κληθούν εκτάκτως από τον Δ/ντή ή τον Εκπαιδευτικό.
  • Στις πολιτιστικές εκδηλώσεις του Σχολείου.
  • Στις ειδικές συναντήσεις Γονέων και Κηδεμόνων.
  • Στο τέλος κάθε διδακτικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.
  • Επίσκεψη των Γονέων μπορεί να γίνει σε χρόνο που έχουν ορίσει οι εκπαιδευτικοί και έχουν κάνει έγκαιρα γνωστό.
  • Για οποιαδήποτε έκτακτη περίπτωση οι γονείς επικοινωνούν τηλεφωνικά με το σχολείο και κανονίζουν ραντεβού με το Διευθυντή του Σχολείου.

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Το σχολείο χρειάζεται και επιδιώκει τη συνεργασία του Συλλόγου για την προαγωγή του σχολικού έργου. Είναι προφανές ότι το εκπαιδευτικό έργο ανήκει στην αρμοδιότητα και ευθύνη των εκπαιδευτικών, του Συλλόγου των εκπαιδευτικών και του Διευθυντή του κάθε σχολείου. Τα θέματα όμως της παιδαγωγικής λειτουργίας, των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων και το γενικότερο κλίμα στον σχολικό χώρο επηρεάζονται από την καλή συνεργασία των εκπαιδευτικών, του Διευθυντή και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

Κανονισμοί σε σχέση με τη φοίτηση των μαθητών

Το Σχολείο αποτελεί το φυσικό χώρο αγωγής και μάθησης, γιατί ακριβώς εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις συγκεκριμένης κι οργανωμένης προσπάθειας για την επίτευξη των στόχων της αγωγής. Γι' αυτό πρέπει η συμμετοχή των μαθητών να είναι τακτική, ενεργή και συστηματική. Η ελλιπής φοίτηση των μαθητών και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, υπονομεύει το σχολικό έργο και δυσχεραίνει την πρόοδο τους.

  • Η φοίτηση των μαθητών, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.
  • Οι μαθητές τηρούν το ωράριο του καθημερινού προγράμματος ιδίως τηρούν την ώρα έναρξης των μαθημάτων και κάθε άλλης σχολικής εκδήλωσης (πρωινή προσευχή, εορταστικές εκδηλώσεις, εκπαιδευτικές εξορμήσεις, εκδρομές κ.ά.).
  • Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.).
  • Σε περίπτωση ασθενείας κατά την επάνοδο του μαθητή στο Σχολείο, μετά από απουσία τριών (3) ημερών και άνω, χρειάζεται ιατρική βεβαίωση.
  • Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο (προσωπικό- οικογενειακό), να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει έγκαιρα τον Διευθυντή του σχολείου και τον εκπαιδευτικό της τάξης και να υπογράψει Υπεύθυνη Δήλωση πρόωρης αποχώρησης.
  • Για τη συμμετοχή των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και της αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι οπωσδήποτε απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας (ΑΔΥΜ) για τους μαθητές της Α' και Δ΄ τάξης.
  • Οι απουσίες είναι το μεγαλύτερο εμπόδιο της προόδου των μαθητών. Εάν δεν υπάρχουν σοβαροί λόγοι υγείας ή ανωτέρας βίας κάθε απουσία είναι αδικαιολόγητη.
  • Σε περίπτωση που ένας μαθητής απουσιάζει, θα πρέπει να ενημερώνεται η Δ/νση του σχολείου για τον λόγο της απουσίας ιδιαίτερα όταν η απουσία είναι πολυήμερη.

Άφιξη στο Σχολείο- Προσέλευση

Ο Σύλλογος Διδασκόντων και η Διεύθυνση του σχολείου στην αρχή της σχολικής χρονιάς γνωστοποιούν στους γονείς και τους μαθητές:

  • Το πρόγραμμα ημερήσιας λειτουργίας του ενιαίου( πρωινού και του ολοήμερου) προγράμματος, όπως αυτά ορίστηκαν με σχετικές αποφάσεις του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α
  • Υπενθυμίζει τους βασικούς κανόνες λειτουργίας του σχολείου μας.
  • Πρωινή ζώνη 07:00-08:00
  • Η άφιξη των μαθητών το πρωί γίνεται από τις 8:00 ως τις 8:15 από την είσοδο του σχολείου.
  • Η έγκαιρη προσέλευση βοηθά στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής καθυστερήσει δικαιολογημένα έρχεται στο σχολείο συνοδευόμενος από τον κηδεμόνα του ή επικοινωνεί τηλεφωνικά με το Διευθυντή του Σχολείου.
  • Οι γονείς και κηδεμόνες που συνοδεύουν τα παιδιά τους το πρωί, αφού βεβαιωθούν ότι εισήλθαν στο σχολείο, αποχωρούν .
  • Στην είσοδο του Σχολείου τόσο κατά την προσέλευση όσο και στην αποχώρηση βρίσκεται πάντα ο σχολικός τροχονόμος και ένας από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.
  • Η επίσκεψη και η παραμονή των γονέων στις αίθουσες, την ώρα του μαθήματος δεν επιτρέπεται. Οι γονείς εισέρχονται στο σχολείο μόνο κατά τις προγραμματισμένες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων και μετά από άδεια του Διευθυντή.
  • Ο Διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί είναι υποχρεωμένοι για την ασφάλεια των μαθητών ,να διατηρούν τις θύρες εισόδου και εξόδου του σχολείου κλειστές, σε όλη τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου.


Η κατανομή των διδακτικών ωρών και των διαλειμμάτων του σχολείου, καθώς και η διάρκειά τους, παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα:

07:00-08:00 Πρωινή ζώνη

08.00΄- 08.15΄  Υποδοχή μαθητών (15΄)

08.15΄- 09.40΄ 1η διδακτική περίοδος (90΄)

09.40΄- 10.00΄  Διάλειμμα  (20΄)

10.00΄- 11.30΄ 2η διδακτική περίοδος (90΄)

11.30΄- 11.45΄  Διάλειμμα  (15΄)

11.45΄- 12.25΄ 5η ώρα  (40΄)

12.25΄- 12.35΄  Διάλειμμα  (10΄)

12.35΄- 13.15΄  6η ώρα  (40΄)   – Λήξη υποχρεωτικού  Προγράμματος

Ολοήμερο πρόγραμμα 

13:15΄ – 13:20΄  Διάλειμμα   (5΄)

13:20΄ – 14:00΄  Διατροφική Αγωγή   (40΄)

14.00΄- 14.15΄  Διάλειμμα  (15΄)

14.15΄- 15.00΄  1η ώρα  (45΄)

15:00-15:15  Διάλειμμα  (15΄)

15:15-16:00  2η ώρα  (45')



Σύμφωνα με τους ισχύοντες διοικητικούς κανόνες οργάνωσης και λειτουργίας των σχολείων (νομοθετικές – κανονιστικές διατάξεις), τις παιδαγωγικές αρχές και την εμπειρία των εκπαιδευτικών, έχουν καθοριστεί οι παρακάτω κανόνες της καθημερινής λειτουργίας:

  • Για οποιοδήποτε θέμα, παιδαγωγικό, διδακτικό, απευθυνόμαστε στον ανάλογο εκπαιδευτικό της τάξης ή της ειδικότητας.
  • Σε περίπτωση που παρίσταται ανάγκη ή για θέμα διοικητικό απευθυνόμαστε στον διευθυντή του σχολείου.
  • Για λόγους ασφάλειας των μαθητών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η πόρτα θα κλείνει στις 8:25 ΄.
  • Σας επισημαίνουμε την ανάγκη τήρησης της ώρας προσέλευσης .
  • Γνωστοποιούμε τους αριθμούς τηλεφωνικής κλήσης του σχολείου:

2842305014 Τηλεφωνικό Κέντρο : Επικοινωνία με εκπαιδευτικούς και Διευθυντή

2843051475 Επικοινωνία με το Διευθυντή του σχολείου.

Προσευχή

Πριν από την έναρξη των μαθημάτων πραγματοποιείται κοινή προσευχή των μαθητών και του διδακτικού προσωπικού με ευθύνη των εκπαιδευτικών που εφημερεύουν. Αλλόθρησκοι και ετερόδοξοι μαθητές έχουν δικαίωμα να μη μετέχουν στην πρωινή προσευχή, οφείλουν όμως να βρίσκονται στο χώρο του σχολείου όσο αυτή διαρκεί και να σέβονται την ιερότητα της στιγμής.

Ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου από τους μαθητές την πρώτη Δευτέρα κάθε μήνα.

Αποχώρηση μαθητών από το Σχολείο.

Οι μαθητές δε φεύγουν σε καμία περίπτωση πριν από τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια.

  • Αν παρουσιαστεί ανάγκη αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια κ.α. ) γίνεται πάντοτε με τη συνοδεία γονέα ή κηδεμόνα και φυσικά αφού ενημερωθεί γι' αυτό ο εκπαιδευτικός της τάξης και ο διευθυντής και αφού θα έχει υπογράψει την υπεύθυνη δήλωση πρόωρης αποχώρησης .
  • Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών μετά το ωράριο λειτουργίας ανήκει αποκλειστικά στον γονέα ή κηδεμόνα.
  • Οι γονείς-κηδεμόνες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν το ωράριο των παιδιών τους και να ενημερώνονται από τις ανακοινώσεις του σχολείου.
  • Οι μαθητές που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους δε φεύγουν ποτέ από το σχολείο ασυνόδευτοι αν ο κηδεμόνας τους κάποια μέρα καθυστερήσει (εκτός αν υπάρχει τηλεφωνική επικοινωνία με τη Διεύθυνση του σχολείου) .
  • Οι μαθητές αποχωρούν από το σχολείο μετά τη λήξη των μαθημάτων ασυνόδευτοι, μόνο και εφόσον ο γονέας και κηδεμόνας έχει υπογράψει σχετική υπεύθυνη δήλωση, την οποία και έχει προσκομίσει στον Διευθυντή του σχολείου.


Η αποχώρηση των μαθητών από το σχολείο γίνεται ως εξής:

Όλοι οι μαθητές αποχωρούν από την έξοδο του σχολείου στις κάτωθι ώρες:

  • Στο τέλος του εξαώρου, στις 13: 15 για όλες τις τάξεις.
  • Με την ολοκλήρωση της 1ης ή της 2ης ώρας ,δηλαδή στις 15:00 ή στις 16:00 για όσους μαθητές είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο Πρόγραμμα και οι γονείς-κηδεμόνες τους έχουν δηλώσει εξ αρχής την ακριβή ώρα αποχώρησής τους από το σχολείο.
  • Οι γονείς και κηδεμόνες που συνοδεύουν τους μαθητές κατά την αποχώρησή τους, θα πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή τους, ενώ τους περιμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου.
  • Κάθε καθυστέρηση δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους, αλλά και για όσους συνεχίζουν το μάθημα.
  • Για οποιαδήποτε αλλαγή στο πρόγραμμα οι γονείς θα ενημερώνονται από τη Διεύθυνση του Σχολείου .


Μεταφερόμενοι Μαθητές

Υπάρχουν 3 μαθητές που μεταφέρονται από το χωριό Άγιος Στέφανος.

Λεωφορείο Σχολικό του ΚΤΕΛ μεταφέρει τους μαθητές.

Ώρα προσέλευσης 07:50-08:00

Ώρα αποχώρησης 13:15


Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές βγαίνουν στο προαύλιο. Ο κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να φροντίζει για τον αερισμό και την διατήρηση της καθαριότητας της τάξης του. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζεται από τους δασκάλους ο χώρος παραμονής των μαθητών. Κανένας και για κανένα λόγο δε μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.

Οι μαθητές κάνουν το διάλειμμά τους και για οποιοδήποτε πρόβλημα που πιθανόν αντιμετωπίσουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες δασκάλους που βρίσκονται στο προαύλιο.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα προσέρχονται στο χώρο συγκέντρωσης της τάξης τους περιμένοντας τον εκπαιδευτικό και όλοι μαζί πηγαίνουν στην αίθουσα ή παραμένουν σε γραμμές στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν μάθημα Φυσικής Αγωγής( Γυμναστική).

Επισκέψεις - Γιορτές

Αποτελούν μέρος της σχολικής ζωής και βοηθούν στην αποτελεσματική πραγματοποίηση του σχολικού έργου, γι' αυτό οι μαθητές απουσιάζουν από αυτές μόνο αν έχουν σοβαρό λόγο και ειδοποιούν τον εκπαιδευτικό ή τον διευθυντή.

  • Η συμπεριφορά τους κι οι υποχρεώσεις τους είναι ανάλογες κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων, όπως και στο σχολικό πρόγραμμα.
  • Σε περίπτωση επίσκεψης τηρείται το σχολικό ωράριο, ενώ σε περίπτωση γιορτής το ωράριο διαμορφώνεται τηρώντας πάντα τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και τις αποφάσεις του Συλλόγου διδασκόντων.


Εξωσχολικά Υλικά

Μπάλες και παιχνίδια ή άλλα υλικά εκτός των σχολικών ειδών για χρήση του ημερήσιου προγράμματος, δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν οι μαθητές στο σχολείο. Το ανάλογο υλικό παρέχεται από το σχολείο.

Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων, με βάση σχετική νομοθεσία του υπουργείου παιδείας (ΥΠΑΙΘΑ) δεν επιτρέπεται για τους μαθητές. Κάθε κινητό που εντοπίζεται θα παρακρατείται στο γραφείο του και θα παραδίδεται στον κηδεμόνα του μαθητή.


Συμπεριφορά Μαθητών

Έχει πρωτεύουσα σημασία να στηριχτεί η λειτουργία του σχολείου στη θετική και ενεργητική συμμετοχή των μαθητών. Η έννοια της πειθαρχίας δεν πρέπει να δένεται µε την έννοια της τιμωρίας, της ποινής. Έχει αποδειχτεί παιδαγωγικά ότι όλα αυτά λειτουργούν προσωρινά κατασταλτικά, ελάχιστα όμως διαπαιδαγωγικά. Το θέμα της μαθητικής συμπεριφοράς ξεκινά από την καλλιέργεια της συνειδητής πειθαρχίας, της αυτοπειθαρχίας, από το µέλος μιας ομάδας.

  • Μετά το τέλος της προσευχής ή με τη λήξη των διαλειμμάτων οι μαθητές κατευθύνονται προς τις τάξεις χωρίς τρέξιμο, βιασύνη και συνωστισμό.
  • Απαγορεύεται οι μαθητές να παραμένουν στα διαλείμματα στο προαύλιο τάξεων που δεν ανήκουν.
  • Δεν επιτρέπεται στους μαθητές να παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας κατά την ώρα των διαλειμμάτων ή στους διαδρόμους, όταν ο καιρός είναι κατάλληλος ή να εισέρχονται στις αίθουσες άλλων τάξεων.
  • Σε περίπτωση έκτακτων καιρικών φαινομένων , οι μαθητές παραμένουν εντός του κτηρίου.
  • Δεν επιτρέπεται σε καμιά περίπτωση η έξοδος μαθητή από το Σχολείο χωρίς ενημέρωση του υπεύθυνου δασκάλου ή του Διευθυντή.
  • Η συμπεριφορά των μαθητών και των μαθητριών πρέπει να είναι ευγενική και όχι βίαιη.
  • Λεκτική και σωματική βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
  • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων οι μαθητές δεν σηκώνονται όρθιοι, δε συνομιλούν, δεν προκαλούν άσκοπα φασαρία.
  • Οι μαθητές οφείλουν να έχουν τα απαραίτητα για το πρόγραμμά τους και να μην τα ξεχνούν συχνά.
  • Η προστασία του σχολικού κτηρίου και της περιουσίας του είναι υπόθεση όλων μας. Οι μαθητές οφείλουν να προσέχουν τις εγκαταστάσεις του Σχολείου. Κάθε καταστροφή, εκτός από τη ζημιά και τη δυσκολία αποκατάστασης, υποβαθμίζει τον χώρο στον οποίο βρίσκονται και λειτουργούν πολλές ώρες την ημέρα.
  • Μαθητές που κατ' εξακολούθηση προκαλούν ζημιές και δε συμμορφώνονται με τους κανονισμούς σωστής συμπεριφοράς ενημερώνονται άμεσα οι γονείς τους.
  • Οι μαθητές προσέχουν και διατηρούν όλους τους χώρους του σχολείου καθαρούς.

Δικαιώματα μαθητών

Κάθε μαθητής δικαιούται:

  • Μέσα σ' ένα δημοκρατικό περιβάλλον να εκφράζει την άποψή του.
  • Να συμμετέχει δημιουργικά στην ομάδα του.
  • Να απολαμβάνει την ώρα των διαλειμμάτων.
  • Να χρησιμοποιεί τους χώρους και τα μέσα του σχολείου (με τις υποδείξεις των εκπαιδευτικών).
  • Να επαινείται και να αμείβεται ηθικά για κάθε προσπάθεια που καταβάλλει προς όφελος

            δικό του ή των συμμαθητών του.

  • Να του παρέχεται περιβάλλον ψυχολογικής και σωματικής ασφάλειας.
  • Να απολαμβάνει τον σεβασμό των εκπαιδευτικών και των συμμαθητών του

            τόσο κατά την ώρα του μαθήματος στην τάξη, όσο και κατά τον χρόνο εκτός τάξης

            (διαλείμματα, περίπατοι, εκδρομές κ.τ.λ.).

  • Να ζητά διευκρινίσεις για το μάθημα, να διατυπώνει σκέψεις και κρίσεις, να εκφράζει απορίες

            και γενικότερα να επιδιώκει την πληρέστερη κατανόηση του μαθήματος.

  • Να παίρνει μέρος σε όλες τις σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες του σχολείου

            (εκδρομές, θεατρικές επισκέψεις, σχολικές γιορτές, εκπαιδευτικά προγράμματα,

            αθλητικές συναντήσεις, διαγωνισμούς επιστημονικών και κοινωνικών φορέων κ.τ.λ.)

  • Να παρακολουθεί τάξη ένταξης ή και ενισχυτική διδασκαλία στο σχολείο,

            αν οι εκπαιδευτικοί και ο σύλλογος διδασκόντων του σχολείου κρίνουν

            ότι είναι απαραίτητο ή χρήσιμο, με προϋπόθεση την υπεύθυνη δήλωση του γονέα.

  • Ακόμα δικαιούται να ζητήσει τη βοήθεια του εκπαιδευτικού του σε προσωπική βάση,

            ώστε να επιλύσει συσσωρευμένες απορίες για το μάθημα και να ζητήσει απαντήσεις,

            διευκρινήσεις κ.τ.λ., που θα τον διευκολύνουν να παρακολουθήσει καλύτερα

            την εξέλιξη του συγκεκριμένου μαθήματος.


Κανονισμοί για τους Μαθητές

Οι παρακάτω κανονισμοί αφορούν τους κανόνες οι οποίοι διαμορφώνονται και θέτονται με παιδαγωγικό τρόπο, ώστε να γίνονται αποδεκτοί και να εφαρμόζονται κατά την απρόσκοπτη διαδικασία της μάθησης.

Το πρωί στην αυλή

  • Φτάνοντας στο σχολείο αφήνω την τσάντα μου στην αίθουσα και πηγαίνω στο συγκεκριμένο σημείο και περιμένω στην αυλή.
  • Όταν χτυπήσει το κουδούνι, μπαίνω στη σειρά της τάξης μου για πρωινή προσευχή και είσοδο στην αίθουσα διδασκαλίας.
  • Ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου από τους μαθητές κάθε Δευτέρα στην πρωινή προσευχή καθώς και σε Εθνικές Επετείους και σχολικές εορτές.


Στην αίθουσα

  • Κάθομαι στη θέση μου και ετοιμάζω τα πράγματά μου χωρίς καθυστερήσεις.
  • Προσέχω την ώρα του μαθήματος και δεν ενοχλώ τους συμμαθητές μου.
  • Αν δεν καταλαβαίνω κάτι, ζητώ τον λόγο ευγενικά για να μου λυθεί η απορία.
  • Συνεργάζομαι με τους συμμαθητές μου.
  • Σέβομαι και ενθαρρύνω την προσπάθεια των συμμαθητών μου και γενικά συμπεριφέρομαι στους άλλους όπως θέλω να μου συμπεριφέρονται κι εκείνοι.
  • Αν έχω σοβαρό λόγο να βγω έξω, ζητώ διακριτικά την άδεια.

Στο διάλειμμα

  • Όταν κτυπά το κουδούνι για διάλειμμα, βγαίνω ήρεμα έξω παίρνοντας ό,τι μου χρειάζεται (φαγητό, νερό) και η αίθουσα αδειάζει για να αεριστεί.
  • Την ώρα του διαλείμματος κινούμαι στους χώρους που έχουν οριστεί.
  • Κινούμαι ήρεμα σεβόμενος τους κανόνες, λύνω τις όποιες διαφορές μου με συζήτηση και για οποιοδήποτε σοβαρό πρόβλημα απευθύνομαι στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.
  • Με το κτύπημα του κουδουνιού για μάθημα, επιστρέφω άμεσα στην τάξη μου με σειρά και με συνοδό τον εκπαιδευτικό της συγκεκριμένης διδακτικής ώρας.

Λήξη μαθημάτων (αποχώρηση μαθητών)

  • Ετοιμάζω την τσάντα μου και αφήνω το θρανίο μου καθαρό.
  • Παίρνω τα προσωπικά μου είδη (μπουφάν, μπλούζες) για τα οποία είμαι υπεύθυνος.
  • Περιμένω την άδεια του δασκάλου για να αποχωρήσω μαζί με τους συμμαθητές μου.
  • Περιμένω στον χώρο που έχει οριστεί για την αποχώρηση της τάξης μου μέχρι να έρθουν να με παραλάβουν οι δικοί μου άνθρωποι και πάντα με τις υποδείξεις των εφημερευόντων εκπαιδευτικών.


Γενικοί κανόνες

  • Διατηρώ τα βιβλία και τα τετράδιά μου καθαρά και τακτοποιημένα και βάζω στην τσάντα μου μόνο τα απαραίτητα σύμφωνα με το πρόγραμμα.
  • Φροντίζω για τη διατήρηση της καθαριότητας όλων των χώρων.
  • Προσέχω και δεν προκαλώ φθορές στα πράγματα του σχολείου μου (θρανία, καρέκλες, πίνακες, τοίχους). Όταν ο μαθητής προκαλέσει φθορά στη σχολική περιουσία, ο γονέας υποχρεούται να την αποκαταστήσει, εάν κριθεί από το σύλλογο των διδασκόντων απαραίτητο.
  • Σέβομαι τα πράγματα των συμμαθητών μου όπως τα δικά μου και, αν βρω κάτι που δεν μου ανήκει, το παραδίδω στο δάσκαλό μου.
  • Συμπεριφέρομαι με ευγένεια και σεβασμό προς όλους.
  • Προσφέρω τη βοήθειά μου σε όσους τη χρειάζονται.
  • Συμμετέχω ενεργά σε όλες τις δραστηριότητες – εκδηλώσεις του σχολείου.
  • Οφείλω να έχω ανεπτυγμένο το αίσθημα της προσφοράς, της αλληλεγγύης, της εντιμότητας, της υπακοής, της εργατικότητας και της υπευθυνότητας.

Καθαριότητα

  • Ο καθαρισμός του διδακτηρίου θα πραγματοποιείται καθημερινά.
  • Το Βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας σκουπίζει καθαρίζει όλους τους χώρους του σχολείου εσωτερικά και εξωτερικά, τον περίβολο του σχολείου, τα γραφεία Διευθυντή, Εκπαιδευτικού προσωπικού, τουαλέτες, νιπτήρες, διαδρόμους, αίθουσες διδασκαλίας, χώρους εργαστηρίων, καρέκλες, θρανία, τραπεζαρία, έδρες, τζάμια κ.τ.λ.
  • Το Βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας τίθεται υπό την εποπτεία του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, όπου απασχολείται και με τη συνεργασία του Συλλόγου Διδασκόντων.
  • Ωράριο με βάση το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο και κατόπιν συνεννόησης με τον Διευθυντή του Σχολείου.

Σχολικός Τροχονόμος

Τη νέα σχολική χρονιά 2023-2024 ενεργοποιήσαμε το Θεσμό του εθελοντή σχολικού τροχονόμου,

με πρωτοβουλία και με ενέργειες του Διευθυντή κατόπιν συνεννόησης με τον γραμματέα της

Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Ιεράπετρας.

  • Για την οδική ασφάλεια των πεζών μαθητών κατά τις μετακινήσεις τους προς και από το σχολείο, το σχολείο μας χρησιμοποιεί σχολικό τροχονόμο.
  • Ο σχολικός τροχονόμος ρυθμίζει την κυκλοφορία έξω από την κεντρική είσοδο και έξοδο του Σχολείου, διακόπτοντας τη ροή οχημάτων, υποδεικνύοντας το χώρο παραμονής των οχημάτων κατά την προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών .
  • Ο σχολικός τροχονόμος φέρει αντανακλαστικό χιτώνιο με την ένδειξη "σχολικός τροχονόμος".
  • Ο σχολικός τροχονόμος ορίζεται από το διευθυντή του σχολείου, μετά από σχετική εισήγηση στην Σχολική επιτροπή του Δήμου Ιεράπετρας.




Πολιτική Άμυνα

ΟΑΣΠ

ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ

ΣΧΕΔΙΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΙΚΟΥ ΚΙΝΔΥΝΟΥ ΣΕ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ

  • Σε περίπτωση κινδύνου, το διδακτήριο εκκενώνεται σύμφωνα με το σχέδιο, που έχει εκτελεστεί κατά τις ασκήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί για την καλύτερη ετοιμότητα προσωπικού και μαθητών.

  • Στις περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες δεν βρίσκονται στις δικές τους αίθουσες, αλλά σε άλλο χώρο του διδακτηρίου, όπως κατά τη διάρκεια του ολοήμερου, ή στην αίθουσα εκδηλώσεων ή στους Η/Υ κ.α. τότε ακολουθούν όσα προβλέπονται από το σχέδιο εκκένωσης.

Διαδικασία εκκένωσης διδακτηρίου

Α΄ ΦΑΣΗ: ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ

Κατά τη διάρκεια του συμβάντος ο/η δάσκαλος/α εφαρμόζει τα ανάλογα, για μέσα στην τάξη, μέτρα ασφαλείας. Πρέπει τα παιδιά να έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν ελεύθερα, γρήγορα και με ασφάλεια μέσα στην τάξη (οι τσάντες να είναι δίπλα τους πάνω στην καρέκλα).

Β΄ ΦΑΣΗ: ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ

Μετά τη λήξη του συμβάντος τίθεται σε εφαρμογή το σχέδιο εκκένωσης του διδακτηρίου.
Ο/η δάσκαλος/α βάζει σε γραμμή τα παιδιά, προχωρά στην πόρτα της αίθουσας και περιμένει εκεί οδηγίες από τον υπεύθυνο ασφαλείας του ορόφου.

ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΣΟ ΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ ΗΣΥΧΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΙ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ.

Όταν πάρει την άδεια κατευθύνεται προς την ΕΞΟΔΟ που προβλέπει η σήμανση της αίθουσας.

Ακολουθεί τη σειρά εκκένωσης των αιθουσών που ορίζεται στον πίνακα προτεραιότητας του κτηρίου.

Επιβλέπει ώστε τα παιδιά να κινούνται στην ΕΞΟΔΟ με τον τρόπο που έχουν διδαχθεί, ΓΡΗΓΟΡΑ ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΤΡΕΧΟΝΤΑΣ.

Κατευθύνεται στον ορισμένο υπαίθριο χώρο όπου ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΕΙ το τμήμα του.
ΚΑΜΙΑ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΕΝ ΕΚΚΕΝΩΝΕΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ.

Τα τμήματα που ήδη βρίσκονται στην αυλή κατευθύνονται στον ορισμένο χώρο συγκέντρωσης.


Χρήσιμες πληροφορίες

Ακόμη και μετά από έναν ισχυρό σεισμό, υπάρχει επαρκής χρόνος για την ασφαλή εκκένωση του διδακτηρίου αρκεί να γίνει συντονισμένα.
Για να επιτευχθεί αυτό απαιτούνται:

  • άριστη γνώση του σχεδίου
  • πιστή εφαρμογή
  • αρκετή εξάσκηση.

Ο πανικός, η βιασύνη και οι αψυχολόγητες ενέργειες, είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για τα περισσότερα ατυχήματα που συμβαίνουν και ΟΧΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ!

Η προσωπική εκτίμηση και αυτενέργεια έξω από το συνολικό συντονισμό, θα οδηγήσει σε σύγχυση και ατυχήματα. 



Το πλήρες κείμενο της Διαχείρισης σεισμικού κινδύνου/πυρκαγιάς στο σχολείο υπάρχει αναρτημένο στον πίνακα ανακοινώσεων του σχολείου και κοινοποιείται στο Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων.

Κάθε σχολικό έτος γίνεται υποχρεωτικά τρεις με τέσσερις ασκήσεις ετοιμότητας ,όπως προβλέπεται από τονΟΑΣΠ (Οργανισμό αντισεισμικού σχεδιασμού και προστασίας).

Ο αντισεισμικός έλεγχος και η προστασία, η πυρασφάλεια και η εν γένει ασφάλεια είναι ευθύνη του κράτους (Υπουργείο, Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου).



Εσωτερικός κανονισμός Λειτουργίας –Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του.

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Οι γονείς των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου.

Σκόπιμο θα είναι να υπάρχει συζήτηση των γονέων με τα παιδιά τους για ενημέρωση και εφαρμογή του σχολικού κανονισμού.

Ανάρτηση του σχολικού κανονισμού στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Ο Διευθυντής

Μακρυγιάννης Βασίλειος


                                                                                                 

Εγκρίνεται    

     Η Σύμβουλος 2ης περιφέρειας Λασιθίου                                                        Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας                                                                                                                                                Εκπαίδευσης Λασιθίου.

                                                                                                                                                                                                          Ρηνάκη Αικατερίνη                                                                                               Μαμάκης Γεώργιος                                       

Ημερομηνία: ………………………………………………….                                                Ημερομηνία: ………………………………………………….                        

      

     






© 2021 Δημοτικό Σχολείο
Μακρύ Γιαλού
 
by Pc-attack 
Υλοποιήθηκε από τη Webnode
Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε